Panic as a failed balancing act

Here is a discussion I had with my anxious inner squid while sat in a meeting.

Me: hmm our ear is ringing a bit
Squid: that’s bad.
Me: it’ll probably go away
Squid: it hasn’t gone away, I think we are going deaf
Me: yeah I guess we do feel a bit dizzy
Squid: a bit? Did we even eat breakfast?
Me: yes, we did
Squid: well it wasn’t enough, our blood sugar is plummeting
Me: but we can’t very well walk out of this meeting to get a snack can we?
Squid: standing up might make us pass out
Me: shit, why is this meeting still going on?
Squid: I don’t like this,I think I might just shut down the consciousness centre to make it go away
Me: what the FUCK? No! That’s not an option
Squid: why are you doing weird things,like constantly squirming,taking our glasses on and off and rubbing bits of our body
Me: because I’m not letting you make me faint
Squid: but people have noticed..
Me: shit
Boss: are you OK?
Me: nope
Boss: haha
Squid: you should just let me win
Boss: why dont you just go
Me: erm. Because I think I’m going to pass out if I stand up
Boss: what do you want us to do?
Me: can someone get me some water and something to eat
(some kind person goes to get water and I’m passed some sugar sachets)
(worried looks all around the table)
Squid: I knew it! You are such a drama Queen!
Me: oh just fuck off, I’m going to have to tell them
Squid: that the anxious squid in your head is freaking you out?
Me: it’s probably just a panic attack
Colleague: has it happened before?
Squid: idiot
Me: yup
Colleague: have you eaten something?
Me: breakfast
Squid: skipped the juice though didn’t we…
Colleague: did you eat something that might have poisoned you?
(luckily neither I nor squid heard that one)
(hurray, water has arrived)
Boss: the meeting is over anyway, shall we leave you alone?
Me: I don’t really need an audience…
Squid: I haven’t gone away you know, I’m still hovering over that switch
Me: except colleague 2, can I borrow you a min.

Two hours later, unaided by medication, I ran out of adrenalin.

So there we have it. The most public anxiety fail so far. I’m getting my ear checked out at the Dr.


10 thoughts on “Panic as a failed balancing act

  1. haha i love it. that’s me and my jellyfish. or my 8 year old self chewing on her nails, worried that we’re getting dumped again.

  2. Oh gosh. I can totally relate. Been there! You are not alone. I think you handled yourself well.

  3. PS your blog looks great, I’ll check it out thoroughly when I get home!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in: Logo

You are commenting using your account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s